• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Hur ska jag göra? Samlingslån?

K

Krånglande

Gäst
Poäng: 0
Hej!

Är i en besvärlig situation och måste på något sätt minska mina månadskostnader. Mina förutsättningar är enligt följande:

Blanco:
Bank Norwegian- 160K
Santander - 300K
Brocc - 115K
Forex - 128K
Cashbuddy - 11K

Krediter:
Nordea Everydaycard - 25K (20K utnyttjat)
Remember - 17K (avslutat)
Qliro - 21K
Collector Betalkoll - 30K

Inkomster:
Ca 401K

UC: 10,5 % riskprognos. 7 ff - 3 försvinner i Juni, 1 i Juli och resten i Oktober.

Jag har alltså ca 807K sammanlagt i lån och krediter. Dessa kostar mig nästan 16000 kr i månaden och med mina övriga fasta kostnader går det precis runt. Antar att det lönlöst att ansöka om ett samlingslån? Någon bra idé på hur jag ska lägga upp det rent strategiskt annars?

Tacksam för svar!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Jappp

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
10 December 2016
Meddelanden
591
Mottagna reaktioner
290
Poäng
447
Mitt första tanke är att låna från Fairlo eller Holmbank(syns inte på UC). Med dem pengarna betala bort Cashbuddy och Qliro och resten av pengarna slänga in och minska utnyttjande av kreditkort(helst nolla).Det borde ge skjuts på ditt betyg och när dina tre ff försvinner i juni då ansöka ett samlingslån.
Hej!

Är i en besvärlig situation och måste på något sätt minska mina månadskostnader. Mina förutsättningar är enligt följande:

Blanco:
Bank Norwegian- 160K
Santander - 300K
Brocc - 115K
Forex - 128K
Cashbuddy - 11K

Krediter:
Nordea Everydaycard - 25K (20K utnyttjat)
Remember - 17K (avslutat)
Qliro - 21K
Collector Betalkoll - 30K

Inkomster:
Ca 401K

UC: 10,5 % riskprognos. 7 ff - 3 försvinner i Juni, 1 i Juli och resten i Oktober.

Jag har alltså ca 807K sammanlagt i lån och krediter. Dessa kostar mig nästan 16000 kr i månaden och med mina övriga fasta kostnader går det precis runt. Antar att det lönlöst att ansöka om ett samlingslån? Någon bra idé på hur jag ska lägga upp det rent strategiskt annars?

Tacksam för svar!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp